miercuri, 28 octombrie 2009

Placinta Dobrogeana

De multa vreme am pus ochiul pe aceasta placinta divina si cocheta :) pe care am gasit-o pe blogul lui Gabriela
si iata ca i-a venit vremea sa o incerc la ziua de nastere a taticului si a mamei  mele , atat a fost de apreciata ca am rosit de laude, a placut la toti oaspetii fara exceptie :))



Ingrediente:

1 pachet de foi de placinta de 400 gr.
500 g de branza telemea nu prea sarata (puteti combina telemea cu branzica de casa)
500 g smantana
5 oua
unt topit pentru uns foile sau ulei

Mod de preparare:
Branza rasa se amesteca cu 300 g de smantana.
Se ung cu unt topit sau cu ulei , una cate una, doua sau trei foi de placinta,
care se suprapun si deasupra se pune o parte din amestecul de branza cu smantana si se intinde uniform pe toata foaia.
Repetati procedura de 4~ 5 ori, depinde cate foi de placinta aveti in pachet, eu am suprapus cate doua foi .
Se ruleaza si se stringe usor, din parti spre centru.
Placintele se aseaza intr-o tava unsa cu unt.

Se ung cu unt topit.
Le impungeti cu o furculita pe alocuri, placinta trebuie sa respire altfel se umfla la cuptor.

Preparati oul cu smantana  pentru a le turna peste placinte, asta se face din 5 oua si cele 200 gr. de smantana ramasa, batute putin pana se omogenizeaza cu un tel.

Turnati peste placinta si lasati sa se odihneasca timp de 15~20 de minute.


Se introduce tava  in cuptorul incins la 180 de grade Celsius
si se coace, pana devine usor aurie ~ 50 de minute.


Pofta buna ! succesul e garantat la orce masa, fie ea festiva sau simpla nu conteaza :)

4 comentarii:

Anastasia spunea...

Ramona, tava are 31x24 cm :)poti sa folosesti si o tava mai ingusta
mie mi-a ramas spatiu intre ele si un pic mai lunga ca sa nu fie foarte stranse foile de placinta si sa eviti ruperea lor cand le strangi :)

Anonim spunea...

F buna placinta.. felicitari

Anonim spunea...

Se poate face si cu iaurt in loc de smantana??
Merci!

Cristina

Anastasia spunea...

Cristina, doar sa fie un iaurt fin fara boturi prin el, eu n-am incercat, dar cred ca se poate :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Follow this Blog

Licenţa Creative Commons
Clipe dulci de Anastasia Gherjavschi este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la anastassiacafe.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://bagy2.blogspot.com/.
Televizoare - Un Butic!

No Copying Please!