duminică, 2 decembrie 2012

Casuta din turta dulce










Si filmuletul :)

Pentru o casuta e suficient o jumatate din aceste ingrediente!
Ingrediente pentru aluat:
1 kg de făină
400g zahăr pudră
400g miere
4 ouă
200 ml ulei
1,5 lingurita bicarbonat
2 linguri cacao, daca va doriti o culoare mai intunecata la aluat
1,5 lingurite rase amestec de condimente pentru turtă dulce, puteti face acasa si e cea mai originala pudra parfumata pentru acest aluat ( Amestecul de condimente adaugat in aluatul de turte dulci, se numeste " parfum uscat " . Amestecul contine  ( in %) scortisoara 60, cuisoare 12, enibahar 12, piper negru 4, cardamon 4, anason stelat 4, ghimbir 8 ). Condimentele se macina intr-o pudra cu ajutorul unui blender sau cu rasnita de cafea si se amesteca.

Toate produsele uscate sunt bine amestecate și cernute. Adăugați in faina ingredientele in urmatoarea ordine: ouale, mierea incalzita in prealabil la foc mic impreuna cu uleiul amestecata in continuu aproxemativ 5 minute la 70~75 de grade Celsius si racitita 4~5 minute, sa fie calduta inainte de a o turna in faina.
Framantati aluatul pana obtineti o coca, il impachetati intr-o folie si-l pastrati in frigider 24 ore inainte sa-l coaceti. Aluatul trebuie să fie moale (cel mai bun aluat pentru turte dulci, este cel lasat la maturizat timp de o luna si chiar doua invelit ermetic intr-o folie de celofan in frigider).
Se ia o jumatate din aluat si se framanta din nou. Pe masa bine infainata se intinde o foaie de aluat cu grosimea de ~7 mm. Cu ajutorul sucitorului o deplasati intr-o tava asternuta cu hartie de copt, unsa cu putin ulei.
Puneti sablonul peste aluat si decupati detaliile la o distanță de 1 cm, inlaturati marginile ramase si le folositi din nou la urmatoarele detalii.
Coaceți în cuptorul incins la 180 aproximativ 8 minute. După coacere, scoateti turtele pe o suprafata neteda fara denivelari, cat sunt inca calde si moi, pentru ca vor copia forma pe care au fost puse.
Glazura pentru decor si lipit:
2 albusuri de ou de dimensiune medie la temperatura camerei
zahar pudra aproximativ 300 de grame
1~2  lingurita suc de lamaie.

Din albusuri se inlatura toate impuritatile, pudra se cerne de două ori printr-o sită fină.
Amestecam albusurile cu mixerul pana se face o spuma usoara si inca transparenta apoi adaugam treptat  pudra. Amestecam pana se ingroasa ca o miere groasa si se inalbeste. În final, adaugam sucul de lamaie si amestecam. Confectionam un sac à poche din hartie pentru copt, ii taiem varful astfel ca sa obtinem o gaura mica si decoram turtele cu glazura dupa ce s-au racit. Dacă glazura e prea  lichida - adaugam pudra, daca e prea groasa, mai adaugam albus si amestecam din nou. Incepeti sa asamblati peretii casutii dupa ce s-a intarit decorul din glazura de pe turte.

Marginile acoperisul le-am decorat la fel cu glazura, dupa ce am asamblat casuta am luat pe o furculita cate putin din glazura si am trasat-o pe marginile acoperisului in asa fel ca sa-mi atarne in jos si sa rezulte niste turturi. Pe alocuri am modelat, tragand incet cu furculita din turturii care atarnau, ca sa-i intind si sa le dau o imagine cat mai naturala.


Pentru decor am folosit:
biscuiti
bomboane de caramel topite in microunda pe care am folosit-o pentru geamuri
zahar pudra pentru pudrat acoperisul
foi de vafe pentru acoperis
ciocolata alba topita pentru a lipi acoperisul si detaliile mici intre ele

Sfaturi si ponturi, cum am asamblat casuta:
Pentru a lipi detaliile casutei intre ele folositi mai bine ciocolata topita ( ciocolata alba pentru acoperis ), se va intari mai repede decat glazuta din albus si e mai rezistenta.
Lipiti peretii casutei cate doua detalii intre ele si folositi o cutie micuta cu unghi drept, infasurata cu folie de aluminiu ca sa sprijiniti peretii casei si sa formati corect unghiul de 90 de grade. Tineti cu mainile cateva minute, apoi puneti ce gasiti la indemana potrivit pentru ai tine pe din afara sprijiniti in continuare de cutie, pana se va usca glazura de albus.
Dupa ce s-a uscat glazura puteti asambla toti peretii casei intre ei, apoi ii lasati la fel sa se usuce, trebuie sa fie sprijiniti pe din afara cu diverse obiecte ( pot fi carti, reviste cladite una peste alta, cratite :)), tot ce gasiti potrivit dupa dimensiuni pentru sprijinul casei ) ca sa nu cada si sa fie cat de cat peretii fixati :).
Eu am instalat casuta pe o bucata de polistiren cu o gaura decupata in prealabil in locul unde va fi montata casuta. Am facut gaura ca sa fie iluminata casuta mai tarziu :). Am ridicat platoul cu casa finisata, si am pus intr-o cana o lanterna aprinsa cu lumina in sus, si bingooooo.... s-a aprins lumina in casa :P
La sfarsit am lipit detaliile mai mici ale acoperisului intre ele cu ciocolata, iar acoperisul l-am montat pe peretii casei la fel cu glazura de albus, am tinut putin ca sa se prinda intre ele si am lasat la uscat.
Am camuflat suturile peretilor cu biscuiti pe din afara, ca sa ascund locurile pe unde a patruns glazura si pentru un aspect mai estetic.
Decorul din curte sunt turte dulci glazurate, dupa ce s-au uscat le-am rupt bucati si am pavat cu ele prin curte ;).
Bradutii sunt confectionati din cornete de vafe pentru inghetata si decorate cu ajutorul unui sac à poche cu royal icing colorat in verde, preparat ca si glazura pentru decorul casei, dar cu o consistenta putin mai groasa.

Pofta buna, daca va lasa inima ;) !
Va las cu tiparele casutei, cine doreste sa treaca la treaba :D






32 comentarii:

Giorgi spunea...

Senzational!!!!
Opera de arta!

Mihaela spunea...

este minunata!!!!!!
parca as incerca si eu anul asta, poate imi iasa :)

Te puup

Anastasia spunea...

Va multumesc pentru aprecieri, desi mi-a luat ceva timp, sunt foarte multumita de rezultat, atat gustul turtei cat si casuta, mi-au adus doar emotii pozitive :D !

Rocsy Ciobanu spunea...

Foarte, foarte frumoasa.Te felicit...

ANISOARA spunea...

Wow Anastasia , esti extraordinara cu o imaginatie artistica foarte evidenta. Succese in continuare si sa ne ucuri cu mai multe opere de ale tale. te imbratisez cu drag.

Lia Maria Grozi spunea...

Arata extraordinar! Foarte frumos pusa in evidenta, de gust nu ma indoesc...Felicitari !
Pup!

catkitchen spunea...

E foarte frumoasa !!! Bravooo !!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Este superba,superba,superba,superba...si atat!
Te pup!

Unknown spunea...

Esti grozava!! Ai facut o casuta minunata, ai prezentat-o cum nu se putea mai bine! Felicitari!

kity-cri spunea...

Foarte frumoasa! Nemaipomenit! Ca in povesti! Sarbatiori fericite!

http://sisterspetreideas.blogspot.ro/

Angelica spunea...

Felicitari si aici inca o data!Ai facut o treaba grozava!!!!Imi place enorm!Bravoooooooooooooooo!

maria elena spunea...

Ce minunatie! Cata maiestrie, talent si pasiune! Felicitari fata draga mie!

Liana10 spunea...

N-am mai vazut asa casuta frumoasa!! E chiar de basm, bravo! :*

Postolache Violeta spunea...

Superba! Iar prezentarea de exceptie, felicitari!

Lubita Iancu spunea...

Felicitari draga mea pentru minunata arta pe care ai facut-o!!

Miha spunea...

Felicitari! E ca din povesti!

La Vera in bucatarie spunea...

Superb,casuta de turta dulce din basme,!magnific

Biochimist la cratita spunea...

Ce minunatie! Fiica-mea tot imi roade urechile sa fac o casuta anul asta...

Anonim spunea...

Felicitaaaaaari din suflet ptr rabdare, dar in special pentru rezultatul final!
Pupici

Diana spunea...

FOAAAAARTEEEE FRUMOASA CASUTA!! FELICITARII ANASTASIA!!!

Anastasia spunea...

Fetelor, va multumesc din suflet pentru aprecieri !
Va doresc sarbatori fericite langa cei dragi si multa sanatate !!!

Unknown spunea...

arata excelent!!!! Imi place "potecuta de gheata"!

sara & Miki spunea...

Acum am descoperit-o... ramai fara cuvinte.... Felicitari!

Anastasia spunea...

Multumesc Sara :-* ma bucur ca-ti place :D !

Timea spunea...

Arata de vis casuta ta!

Anastasia spunea...

Multumesc draga mea :-*

Unknown spunea...

Unbelievable, incredible, fabulous.....thanks for sharing !!!!!

Anastasia spunea...

Multumesc Aprill, ma bucur tare mult ca-ti place :)

iasmina spunea...

Superba casuta! ce ciocolata alba ai folosit? Eu am tot luat ciocolata de menaj si cand o topesc se alege toata grasimea deasupra si nu se mai intareste. Si eu fac casute de turta dulce, anul asta incerc si eu foaie de napolitana deasupra, arata extraordinar!

Anastasia spunea...

Iasmina, iti multumesc mult pentru aprecieri si ma bucur mult ca ti-a placut varianta mea de casuta :) Eu stau la Chisinau si la noi se vind un fel de banuti din ciocolata alba pentru cofetarie, stiu bine ca ciocolata Milka se comporta bine la topit, si ai grija sa o topesti la bain-marie, altfel poti obtine un bot ce ciocolata imbranzita ! Succes la gatit, te mai astept pe blog si cu alta ocazie :) !!!

Unknown spunea...

N-am vazut niciodata o casuta de turta dulce mai frumoasa ca a ta . E senzationala,de o eleganta incredibila . Doar ganduri bune !!!!!

Anastasia spunea...

Amyra iti multumesc pentru cuvintele frumoase, ma bucur tare mult ca ti-a placut, numai bine !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Follow this Blog

Licenţa Creative Commons
Clipe dulci de Anastasia Gherjavschi este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la anastassiacafe.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://bagy2.blogspot.com/.
Televizoare - Un Butic!

No Copying Please!