vineri, 5 octombrie 2012

Paine sarbeasca



Painea aceasta e de efect si e foarte gustoasa, in mod special mi-a placut crusta ei crocanta si aromata, o doza de placere :D
Reteta o am de la o prietena de pe bucataras Nadina Simona Dragomir care s-a impartit cu reteta, ii multumesc mult, vizitati si blogul ei, e o gospodina pasionata cu multe retete savuroase !
Va dau ingredientele pentru o tava de 26 cm eu am facut-o mai mica si am micsorat cantitatea am facut din 3 parti intr-o tava de 20 cm si am facut doar 8 discuri, in original sunt 12 :)
Ingrediente:
  • pentru o tava de 26 cm
  • 250 ml. lapte
  • 450 gr. faina alba
  • 2 linguri tarate
  • 1 lingurita sare
  • 1 lingurita zahar (eu am folosit brun)
  • 20 gr. drojdie proaspata
  • 100 gr. unt topit 
  • 1 galbenus pentru uns painea
  • 2 lingurite susan pentru presarat

Mod de preparare:

  • Cerneti faina, o amestecati cu sarea si taratea si turnati in centrul fainii laptele caldut cu drojdia dizolvata in el si cu 1 lingurita de zahar.
  • Incorporati lichidul in faina cu miscari circulare cu ajutorul unei spatule din centru spre margini pana optineti o biluta care se poate lucra cu mainile, adunati bine aluatul il framantati cam 5 minute si il puneti intr-un vas acoperit la loc cald circa 1 ora.
  • Dupa ce a crescut aluatul, il impartiti in 12 bilute cu dimensiuni egale, le intindeti in discuri cu diametrul de 12~15 cm., inmuiati fiecare disc de aluat  in vasul cu unt topit sa se acopere cu unt din toate partile si le suprapuneti pe rand in tava unsa cu putin ulei.
  • Ungeti painea cu galbenusul de ou si presarati-o cu seminte de susan, o coaceti in cuptorul preaincalzit la 180 de grade Celsius 35 de minute.

Pofta buna si succes la gatit, nu ratati reteta e minunata :)

4 comentarii:

Unknown spunea...

tare bine arata, rumenita bine, si pufoasa. Pup

Anastasia spunea...

Multumesc Paula :-*

Cazare Sinaia spunea...

paine cu tarate! are un gust extraordinar! trebuie sa o incerc si eu....multumesc pentru reteta!

Anastasia spunea...

Cu placere, multumesc :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Follow this Blog

Licenţa Creative Commons
Clipe dulci de Anastasia Gherjavschi este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la anastassiacafe.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://bagy2.blogspot.com/.
Televizoare - Un Butic!

No Copying Please!