vineri, 1 februarie 2013

Prajitura kartoshka



Acesta este un desert de care toti isi amintesc cu drag pentru ca face parte din dulciurile copilariei, imi amintesc cu drag cand mergeam la cofetarie cu parintii si-mi luam un shake de lapte cu aceasta prajiturica minunata de ciocolata :)
Avantajul acestei prajituri este ca puteti folosi resturi de biscuiti sau pandispan cum am avut eu dupa ce am construit un tort masinuta si nu am folosit tot blatul !
Ingrediente:
500 gr. firimituri de pandispan ( puteti inlocui cu biscuiti sfaramiciosi cu cacao sau simpli )
160 gr. ciocolata neagra  58 % continut de cacao
30 gr. cacao neagra de calitate ( eu folosesc  Dr. Oetker)
250 gr. unt
250 gr. lapte condensat
100 gr. arahide zdrobite bucati potrivite ( le inveliti intr-un prosop si treceti peste ele cu sucitorul ca sa le zdrobiti  )
1 lingurita esenta de rom
30 gr. coniac sau rom
Pentru blat:
4 oua
120 gr zahar
1 pachetel  de zahar vanilat 
1 lingurita de esenta de migdale
30 gr. cacao
70 gr. faina
½ plic praf de copt
4 linguri ulei
Mod de preparare :
Blat:
Cerneti  intr-un vas faina impreuna cu cacao si cu praful de copt
 Mixati ouale cu zaharul si zaharul vanilat timp de 10 minute  apoi adaugati uleiul cu esenta si mai mixati cam 2~3 minute.
Incorporati faina doua rate in ouale mixate, amestecati  cu ajutorul unui tel in forma de para cu miscari circulare de jos in sus pana devine o compozitie omogena, dar aveti grija sa ramana pufoasa si oxigenata, sa nu pierdeti tot aerul din ea.
Turnati compozitia pentru blat intr-o tava potrivita pentru rulade, tapetata cu hartie de copt si unsa in prealabil cu unt.
Coaceti blatul timp de 20 de minute la 180 de grade Celsius.
Inainte de a folosi blatul pentru firimituri, el trebuie lasat 12-24 de ore.
Prajiturile:
Topiti ciocolata sfaramitata in bucatele impreuna cu untul, laptele condensat si cacao la bain-marie pana se topeste, amestecand din cand in cand.
Lasati deoparte 100 de grame din aceasta crema pentru glazurat prajiturile.
Intre timp sfaramitati in blender blatul copt in prealabil in firimituri.
Amestecati firimiturile de blat cu arahidele sfaramitate bucatele potrivite cu ajutorul unui sucitor dupa care adaugati  crema de ciocolata cu coniacul si le amestecati cu mana pana optineti o compozitie omogena.
Impartiti aluatul optinut in portii a cate 65~70 grame fiecare  si le infasurati pe fiecare in folie alimentara ca pe niste rulade mici ( le infasurati destul de strans ca sa-si tina bine forma ).
Tineti prajiturile formate in frigider pana a doua zi apoi le scoateti din folie si le puteti glazura cu cele 100 de grame de crema de ciocolata lasata deoparte in prealabil, o incalziti in mocrounda sau la bain-marie inainte de a gluzura prajiturile adaugati in ea cateva linguri de frisca sau lapte pentru a o face mai fluida. Cu ajutorul unei lingurite turnati pe fiecare prajiturica glazura.
In loc de glazura puteti sa le pudrati cu cacao sau sa le tavaliti in firimituri de pandispan.
Pofta buna!

5 comentarii:

gabriela spunea...

MMMMM !!!!! Minunat cartofiorul täu dulce :) Präjitura copiläriei . Pup si la cat mai multe clipe dulci aläturi de tine ,iubita mea surioarä :*

Corina Ureche spunea...

ce reteta frumoasa si la indemana oricui. Multumesc frumos :*

Rocsy Ciobanu spunea...

Foarte bune cu siguranta.Ma servesc si eu!

Liana10 spunea...

Cati "cartofi" am mancat si eu in copilarie...tare-mi placeau! Dar cu minunea aia de ciocolata desupra, niciodata! Imi amintesc ca erau dati prin firimituri de biscuiti, erau mult mai simpli...tu faci minuni din lucrurile simple! :*

Lubita Iancu spunea...

Frumoase si delicioase prajiturele!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Follow this Blog

Licenţa Creative Commons
Clipe dulci de Anastasia Gherjavschi este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la anastassiacafe.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://bagy2.blogspot.com/.
Televizoare - Un Butic!

No Copying Please!